یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین:

برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله، شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین تهیه و تدوین شد

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله، شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین تهیه و تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛محمد اسماعیل حافظی در سمینار تخصصی" آشنایی با الزامات طراحی شهر دوستدار کودک" که در سالن اجتماعات نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد،افزود: خوشحالم که بعد از وقفه ای چند ساله ارتباط مدیریت شهری قزوین و سازمان نظام مهندسی برقرار شده و می توانیم در یک فضای تعاملی مشترک به بررسی موضوعات مختلف شهری بپردازیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهر دوستدار کودک مهندسان نقش مهمی ایفا می کنند، افزود: در عرصه فضاهای عمومی وساختمان ها برای تحقق دستورالعمل و استانداردهای شهر دوستدارکودک مهندسان نقش مهمی دارند و می توانند ما را در نزدیک شدن به شهر دوستدار کودک یاری نمایند.

 

وی تاکید کرد: در شهرداری قزوین برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله شهر دوستدار کودک در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و سازمان خدمات طراحی شهرداری تهیه و تدوین شده است و این برنامه مدون ما با یک برنامه جامع به اهداف مدنظر در شهر دوستدار کودک نزدیک تر خواهد کرد.

 

حافظی همچنین به تعدادی از پروژه ها که از برنامه جامع مذکور استحراج شده اند  اشاره نمود و گفت:  ایجاد اتاق های مادر و کودک در کمربندی آیت اله باریک بین،احداث مجموعه مادر وکودک در سرای سعدالسلطنه، ایجاد فضاهای مناسب برای کودکان در سطح بوستانهای شهری ،احداث بوستانهای بانوان با رویکرد خانواده و مادر وکودک از جمله اقداماتی است که در راستای شهر دوستدارکودک برنامه ریزی شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: سند هدایت و طراحی محلات دوستدار کودک در سال جاری به مرحله اجرا خواهد رسید.

حافظی اضافه کرد: احداث پارکهای ویژه کودکان، سرزمین مشاغل، پیاده روهای بازی، فضاهای خلاق شهری، ایجاد پارکهای جیبی و محله ای از جمله پروژه هایی است که در راستای شهر دوستدار کودک در دستور کار برنامه ریزی و اجرا درمدیریت شهری قزوین قرار گرفته است.

 

وی در خاتمه ضمن قدردانی از نگاه شهردار قزوین در ایجاد فضای تعامل و همکاری سازمانها تصریح کرد: امیدواریم این سمینار آغاز گر مسیر برای اقدامات رو به جلو در تحقق شهر دوستدار کودک باشد و بتوانیم در یک فضای خوب و تعاملی و با استفاده از ظرفیت تمام سازمانها قزوین را به شهر دوستدار کودک نزدیک تر نماییم.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط