چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

حافظی:

در بودجه سال آینده شهرداری قزوین ردیف اختصاصی برای اجرای طرحهای شهر دوستدار کودک لحاظ شود

اشدری رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: در بودجه سال آینده شهرداری قزوین ردیف اختصاصی برای اجرای طرحهای شهر دوستدار کودک لحاظ شود

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ فاطمه اشدری در سمینار تخصصی آشنایی با الزامات شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اگر بتوانیم شهر را به همه لحاظ برای کودکان آماده ومناسب سازی کنیم در حقیقت شهر را  برای تمامی افراد شهر و آیندگان آماده نموده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه شهر دوستدار کودک قوانین و مصوبات خوبی وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه در حوزه اجرا به نظر می رسد، ضعیف عمل می شود.

اشدری با اشاره به سیاستهای شورای ششم وکمیسیون بانوان شورا در خصوص توجه به نیازهای مادر و کودک گفت: همواره یکی از تاکیدات کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین دیده شدن مادر وکودک درکنار هم مادران و دختران و حتی  پسران وپدران می باشد به گونه ای که رویکرد تمامی بوستانها باید با محوریت مادر و  کودک وخانواده باشد.

به گفته اشدری، اگر مادر و پدر در کنار کودک باشد،باعث  آرامش روانی کودک خواهد شد و لذا کودکان همانی می شوند که پدر و مادر هستند نه آن گونه که آنها می خواهند.

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین با اشاره به اینکه در بوستان مادر وکودک که توسط شهرداری افتتاح و به بهره برداری رسید، طرح های خوبی در راستای نیازهای کودکان و مادران برنامه ریزی شده است که امیدواریم بزودی اجرا گردد.

 اشدری با بیان اینکه باید صدای کودکان و نیازهای آنان را بشنویم گفت: باید تمامی دستگاه ها را مجاب نماییم که حرفهای کودکان را بشنوند و نیازهایشان را ببنیند و برای آنها برنامه ریزی نمایند.

 وی همچنین خواستار لحاظ شدن ردیف بودجه ویژه برای شهر دوستدار کودک دربودجه سال آتی شهرداری قزوین شد و گفت: در این حوزه هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری  قزوین تاثیر گذار نیست، لذا ما ابتدا باید در خود شهرداری حداقل در بودجه ۱۴۰۳ بودجه قابل ملاحظه ای را ببنیم و برای تحقق طرحهای شهر دوستدار کودک تلاش نماییم.

پایام پیام

تصاویر مرتبط