چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

حافظی:

احداث مینی پارکهای ترافیک برای کودکان و نوجوانان در شهر قزوین

تقوی، عضو شورای اسلامی شهرقزوین در سمینار تخصصی الزامات طراحی شهر دوستدار کودک مطرح کرد: احداث مینی پارکهای ترافیک برای کودکان و نوجوانان در شهر قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود:قزوین به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک شناخته شده و یکسری تمهیدات در این راستا از گذشته در دستور کار معاونتها و سازمانهای شهرداری قزوین قرار گرفته است.

 وی افزود: اختصاص فضای ویژه برای مادران وکودکان در فضاهای عمومی مانند بوستانها و ترمینالهای مسافربری انجام شده و در فضاهای شهری جدید نیز اتاق مادر و کودک تعبیه می شود.

تقوی با اشاره به اینکه در سرای سعدالسلطنه قزوین مجموعه ویژه مادر و کودک در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در سعدالسلطنه نیز با توجه به اینکه فضای تاریخی است و خانواده ها برای بازدید و یا خرید مراجعه می کنند، نیاز بود تا سازمان طراحی برای مجموعه مادر و کودک در این مجموعه اقداماتی داشته باشد که بر این اساس کارهای مشاوره وطراحی انجام شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

 تقوی با اشاره به جزییات این طرح افزود: اختصاص فضای مادر و کودک، فضای بازی، موزه کودکان و نمایش اسباب بازی های قدیمی از جمله ویژگی های این طرح است که در این مجموعه تاریخی راه اندازی خواهد شد.

 وی در پایان گفت: یکی از پیشنهاداتی که در راستای شهر دوستدار کودک مطرح است،احداث مینی پارکهای ترافیک با مساحتهای هزارتا دو هزار مترمربع است که کودکان بتوانند در این محیط ها آموزش مسایل ترافیکی  ببینند،لذا باید مکانیابی آنها  انجام و در دستور کار اجرا قرار گیرد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط