چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۳

حافظی:

نخستین نشست از سلسله نشست های مجازی با محوریت شهر دوستدار کودک در قزوین برگزار شد

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: نخستین نشست تخصصی با موضوع اصول و مبانی شهر دوستدار کودک طی دو روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: این نشست به طور زنده و مجازی و با محوریت حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و همکاری مشترک سازمان خدمات طراحی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی مرکز شهرداری قزوین جهت شرکت و آموزش کارکنان شهرداری قزوین برگزار شد.

حافظی در ادامه بیان کرد: محور نخست این دوره آموزشی مجازی با موضوع «اصول و مبانی شهر دوستدار کودک» و سخنرانی اساتید برجسته کشور در حوزه شهرسازی ارائه شد و موضوعاتی همچون طراحی شهری دوستدار کودک، منطقه امن خانگی،  کاربری های دوستدار کودک و مولفه های اصلی تشکیل دهنده ی شهر دوستدار کودک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: شهر دوستدار کودک، شهری است که کودکان را در کانون توجه قرار داده و تلاشی است به منظور مناسب سازی، مطلوب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی شهر برای فعالیت کودکان، تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند. رویکرد شهر دوستدار کودک، رویکردی از مدیریت شهری در زمینه ی شهرهای زیست پذیر بوده و در راستای بهبود کیفیت زندگی کودکان در شهر تلاش می کند.

این مسئول گفت: نخستین نشست مجازی این دوره شهر دوستدار کودک که با مشارکت بیش از 100 نفر از مدیران و کارشناسان مرتبط شهری قزوین برگزار شد بسیار مورد توجه قرار گرفت و با برگزاری دوره های تکمیلی نتایج موثری در حوزه ارتقاء دانش و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق شهر دوستدار کودک فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی بیان کرد: در همین راستا شهرداری قزوین در نظر دارد در نشست های آتی پیرامون سه موضوع «سلامت روان کودکان و نوجوانان در دوران پاندمی کرونا»، «حقوق کودک» و «مهارت افزایی و تعامل کودکان و نوجوانان» با حضور اساتید مطرح ملی و بین المللی در شاخه های جامعه شناسی، حقوق بشر و امور بین الملل، حقوق کودک و روابط بین طی سه گفتگوی زنده به صورت آنلاین به گفت‌وگو بپردازد.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط