یکشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۰۹

حافظي، مدير عامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين:

طرح مناسب سازي و مبلمان شهري خيابان نواب قزوين تهيه شد

طرح مناسب سازي و مبلمان شهري خيابان نواب قزوين از سوي سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين تهيه شد.


 

 محمد اسماعيل حافظي، مدير عامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين گفت: طرح مناسب سازي و مبلمان شهري خيابان نواب قزوين تهيه شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين؛ محمد اسماعيل حافظي افزود: پياده‌‌روي‌ عمده ‌ترين‌ روش جابجايي‌ افراد در داخل‌ شهرهاست‌ و پياده‌ روي‌ به‌ سلامت‌ و نشاط افراد كمك‌ کرده و به‌ فضاهاي‌شهري‌ جنب‌ و جوش‌ و حركت‌ مي‌بخشد.
وي بيان کرد: معابر پياده‌ از جمله‌ مهمترين‌ فضاهاي‌ عمومي‌ شهري‌ هستند كه‌  به‌ عنوان‌ جزيي‌ از سيستم‌ حمل‌ و نقل‌ درون‌ شهري‌ و تأمين‌ دسترسي‌ كاربري‌هاي‌ مختلف‌ و هم‌ به‌ عنوان‌ يك‌ فضاي‌ شهري‌ عمل‌ مي‌كنند.
حافظي افزود: معابر شهري در ارتباط ميان‌ مردم‌ نقش موثري دارند و يکي از عناصري که به زيباترشدن معابر شهري و ارتقاء کيفيت ديد و منظر کمک مي کند، مبلمان شهري است.
اين مسؤول اظهار کرد: مبلمان‌ شهري‌ از جمله‌ عناصر سازنده‌ فضاي‌ شهري‌ محسوب‌ مي‌شود كه‌ كميت‌ و كيفيت‌، زيبايي‌، راحتي‌، دوام‌ و محل‌ استقرار آن‌ نقش‌ بسيار اساسي‌ در دستيابي‌ به‌ شهري ‌زيبا و سالم‌ دارد، شهري‌ كه‌ در آن‌ شهروندان‌ احساس‌ آسايش‌ کنند و حضور در آن‌ را به‌ نشستن‌ در خانه‌ ترجيح‌ دهند.
حافظي بيان کرد: با توجه به رسالت فوق و درخواست شهرداري منطقه دو مبني بر تهيه طرح مناسب سازي و مبلمان شهري خيابان نواب، طراحي اين مسير در سال 92 به مشاور سپرد و در آبان ماه سال جاري مورد تصويب نهايي قرار گرفت.
وي گفت: از مهم ترين مشکلات اين خيابان که آسايش ساکنان محل را مختل کرده بود، فقدان فضاي سبز مناسب، اغتشاش بصري به دليل وجود بافت فرسوده و جداره هاي نامطلوب شهري، شيب نامناسب گذرها براي دفع آبهاي سطحي، مکان نامناسب برخي از تيرهاي برق، فقدان شبکه جمع آوري آبهاي سطحي، کفسازي آسيب ديده و ناهموار، عدم وجود مبلمان شهري مناسب و آلودگي‌هاي بصري به دليل وجود بدنه‌هاي تعميرگاهي بود.
وي يادآور شد: از نکات حائز اهميت در طراحي اين محورها، طراحي مبلمان شهري يکدست و مناسب با فضاها و موقعيت خاص کاربري هاي موجود، ارائه طرح روشنايي مسير، استفاده از مصالح ثابت و غير لغزنده براي سهولت حرکت و ايمني بيشتر، استفاده از رمپ به جاي اختلاف سطح هاي نامناسب با حداقل شيب 8 درصد براي سهولت استفاده افراد کم توان و معلول، طراحي مسير نابينايان و مسير تجهيزات و مبلمان شهري در طول محور، طراحي مسير پيوسته فضاي سبز در مجاورت پياده‌رو به منظور افزايش زيبايي بصري، طراحي سيستم جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي است.
پايان پيام


 

تصاویر مرتبط