پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۷

حافظی:

پروژه‌هاي سال 1402 بر اساس نيازها و خواسته‌هاي سازمان‌هاي مختلف شهرداري، در دست تهیه است

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: پروژه‌هاي سال 1402 بر اساس نيازها و خواسته‌هاي سازمان‌هاي مختلف شهرداري، نيازهاي اساسي مردم شهر و نظرات صاحبنظران و متفکران و با تاکید بر شاخص های برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین در دست تدوين است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: عوامل و شاخص‌هاي تاثيرگذار بر تعريف پروژه‌هاي سال 1402سازمان خدمات طراحي، ترکيبي از برنامه‌هاي تعريف شده براي شهر قزوين در اسناد فرا دست، نيازها و خواسته‌هاي سازمان‌هاي مختلف شهرداري، نيازهاي اساسي مردم شهر، نظرات صاحبنظران و متفکران و متخصصان در امور شهري و در نهايت آسيب شناسي پروژه‌هاي قبل توسط مديران پروژه‌ها در راستاي هرچه اجرايي‌تر شدن طرح هاي در دست تهيه بوده است.

همچنین وی تاکید کرد: در تدوین پروژه های سال 1402با توجه به اینکه فرآیند تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری قزوین در مراحل پایانی است و تمامی حوزه های شهرداری شاخص ها و نیازهای خود را برای سالهای آینده شناسایی و تعریف نموده اند، پروژه های پیشنهادی با تاکید بر تحقق شاخص های برنامه در هر حوزه مطرح، بررسی و در نهایت تعریف گردید.

مدير عامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين ادامه داد: بدين منظور سازمان خدمات طراحی ، ضمن مطالعه تجربیات سایر شهرهای کشور، اسناد فرادست قزوین،  برنامه های پنج ساله شهرداری، نیازهای مردم و ایده های کارشناسان و صاحبنظران به برگزاري جلسات هم اندیشی با اکثر مديران محترم سازمان ها و معاونت های شهرداري پرداخت.

وي افزود: اين جلسات  شامل دو بخش اصلي بود، بخش اول بررسي نيازها و نظرات سازمان هاي مربوطه براي سال بعد و بخش دوم بررسي پروژه هاي پيشنهادي سازمان خدمات طراحی است و در پايان اين نتايج پس از بررسي مجدد و الویت بندی آنها با نظر مدیران مربوطه به عنوان پروژه های سال 1402 تعریف می گردد.

وي يادآور شد: همچنين در اين فرآيند از مشاوران سازمان خدمات طراحي و اساتید  شهرسازي و معماري دانشگاه های  قزوين خواسته شد تا نظرات کارشناسي خود را در خصوص پروژه مورد نياز شهر قزوين به اين سازمان ارائه دهند تا در تدوين پروژه هاي سال 1402  شهرداري قزوين مورد بررسي مديران و معاونين قرار گيرد.

حافظي بيان کرد: آنچه امسال در تعريف پروژه هاي سازمان خدمات طراحي مورد توجه ويژه قرار گرفته است، آسيب شناسي پروژه هاي سال گذشته به لحاظ اجرايي از طريق مصاحبه با مسوولين پروژه ها در سازمان خدمات طراحي و همچنين مشاوران بوده است.

وي ادامه داد: در اين راستا جلسات متعددي با مديران پروژه و مشاور برگزار شد که نتايج آن بطور مستقيم در تعريف پروژه هاي سال 1402  سازمان خدمات طراحي مورد استفاده قرار گرفت.

اين مسوول افزود: اين فرآيند در حال حاضر همچنان ادامه دارد و اميد است که با کمک تمامي دست اندرکاران و به خصوص مديران و معاونان، منجر به تعريف پروژه هايي کارآمد ، منطبق با نيازهاي مردم از يک سو و امکانات شهرداري از سوي ديگر و از همه مهمتر در خور شان و منزلت شهر تاريخي قزوين شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط