دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین

طراحی زمین ورزشی چند منظوره در محدوده خیابان مصیب مرادی(پونک) در دست تهیه است

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت:پروژه مطالعه و طراحی زمین ورزشی چند منظوره به سفارش شهرداری منطقه 3 در دست تهیه است، این قطعه زمین به مساحت تقریبی سه هزار و 500 متر است که در محله پونک (خیابان مصیب مرادی)قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛محمد اسماعیل حافظی گفت:با افزایش جمعیت منطقه پونک و ضرورت بالا بردن سرانه ورزشی روباز در این منطقه، دسترسی راحت شهروندان به لوازم ورزشی، این قطعه زمین به این امر اختصاص یافت و روند طراحی این پروژه آغاز گردید.

 

این مسئول اظهار داشت:اهداف مهم در طراحی این زمین ورزشی روباز شامل توجه به ایجاد چند فضا برای ورزش های همگانی نظیر زمین والیبال، بسکتبال، میز شطرنج، ست های ورزشی، رینگ پیاده روی و از همه مهمتر زمین چمن مصنوعی برای فوتبال می باشد که در روند طراحی مدنظر قرار گرفته شده است.

 

وی افزایش امکان دید با پوشش گیاهی و محوطه سازی مناسب از طریق طراحی منظر، جایگزینی فضاهای عمومی  و فعالیت های خدماتی در مناطق با دید و نظارت بیشتر، حذف موقعیت ها و مکان های ناامن در سایت، منظره پردازی براساس معیارهای افزایش دهنده دید و نظارت عمومی و افزایش سرانه فضاهای ورزشی در منطقه پونک را از دیگر اهداف احداث این زمین ورزشی برشمرد.

 

حافظی  خاطر نشان کرد:در این پروژه با توجه به مطالعات معماری و شهرسازی انجام شده،  بررسی و تحلیل وضع موجود سایت، بافت اطراف و شناسایی بستر فرهنگی و ورزشی، نیاز های مردم محله ضمن مد نظر قراردادن اهداف فوق الذکر در طراحی پروژه، موارد زیر نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته که عبارتند از حفظ امنیت، توجه به سکوت و سکون به جهت آزاد نبود افراد ساکن در محل.

 

وی در خاتمه گفت: ورزش کردن در محیط باز ارتباط مستقیمی با سلامت روح، روان و جسم آدمی دارد و باعث کاهش استرس و اضطراب، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، توانایی تصمیم‌گیری، حل مسئله، اجتماعی شدن فرد با انجام بازی و ورزش‌های گروهی، کشف استعداد و … می‌شود.

 

شایان ذکر است: طرح نهايي پروژه در اسرع وقت جهت اجرا به شهرداری منطقه 3 تحویل خواهد شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط