دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۱

حافظی:

تهیه طرح اجرایی احیای باغستان سنتی قراد آباد(باغستانمان) در دستور کار این سازمان قرار گرفت

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: قرارد آباد بخشی از باغستان سنتی قزوین است که طی توافق صورت گرفته با مالکان به شهرداری واگذار شد و شهرداری قزوین در صدد احیای باغستان فوق و بازگشایی آن جهت بازدید عموم شهروندان به عنوان نگین کوچکی از مجموعه باغستان چند هزار ساله قزوین و یادگار نیاکان ما می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت:  با توجه به حساسیت موضوع، طراحی 15 هکتاری فوق به مهندسان مشاور آورث که از سال 1358 مطالعات گسترده ای در زمینه باغستان سنتی قزوین داشته اند سپرده شد.

حافظی افزود: در این پروژه کلیت طرح فوق در شورای فنی میراث فرهنگی استان و کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی و کارگروه زیر بنایی استان به تایید رسیده است و هم اکنون در مرحله تکمیل طرح جهت اجرای پروژه می باشد .

وی ادامه داد: در طرح فوق حدود هزار متر مربع ابنیه با بهره گیری از الگوی چاه خانه های قدیمی برای انجام خدماتی نظیر نگهبانی، مدیریت، سرویس بهداشتی، کافه و رستوران، سالن چند منظوره، نمازخانه و ساختمان مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: محوطه باغستان شامل کاربری هایی نظیر کارگاه باغبانی، مزرعه کودک و نوجوان زمین بازی کودکان، محل ارایه محصولات باغی و فضای پیک نیک می باشد. در این طرح مرز بندیهای باغستان حفظ شده و مسیرهای پیاده روی مرزهای موجود با تخته های چوبی پیاده سازی می شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط