چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

حافظی:

طراحی فضای شهری زیر پل امام رضا (ع) به پایان رسید

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت:این پروژه به درخواست شورای اسلامی شهر قزوین در بخش ابتدایی زیر پل امام رضا (ع) از سمت میدان تهران قدیم طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت:فضاهای ایجاد شده در زیر پل های سواره غالبا فاقد عملکردهای جذاب و حضور پذیر بوده و برای مدت زمان قابل توجهی در شبانه روز، بی تکاپو و خالی از حیات و سرزندگی باقی می مانند.

وی افزود: فضای زیر پل امام رضا (ع) به سبب مجاورت با پهنه های مهم فعالیتی و سکونتی و موقعیت قراگیری به عنوان یکی از مبادی ورودی شهر قزوین روزانه مقصد تعداد قابل توجهی از شهروندان قرار می گیرد. این در حالی است که این فضا به سبب موقعیت مناسب مکانی، فرصت ارزشمندی جهت طراحی و تبدیل به یک فضای شهری حضورپذیر و سرزنده در ارتباط هماهنگ با محدوده ی پیرامونی محسوب می شود.

وی ادامه داد: طراحی یک فضای شهری چند عملکردی که برای اقشار متنوع اجتماعی و در ساعات مختلف شبانه روز جذاب و قابل استفاده بوده و قادر به پشتیبانی و تامین نیازهای آنان باشد، قادر خواهد بود این فضای گمشده را به چرخه ی حیات شهری بازگردانده و مجموعه ای منسجم را با هدف تشویق مردم به حضور، ماندن و مشارکت در انجام فعالیت های متنوع ساماندهی نماید.

حافظی خاطر نشان کرد: در طرح این پروژه با ایجاد محدودیت در عبور و مرور پیاده و تامین امنیت با نرده گذاری در محدوده مورد نظر، فضاهای ورزشی از قبیل زمین فوتسال، بسکتبال و والیبال به همراه امکاناتی از جمله آبخوری، سرویس بهداشتی و رختکن دیده شده است، همچنین فضاهای نشمین و نمایشگاهی در کنار تامین پارکینگ برای دوچرخه و خودرو در نظر گرفته شده است.

حافظی بیان کرد: در این پروژه با ایجاد امکان استقرار فعالیت های موقت، تلاش شده است که محدوده ی طراحی به فضایی 24 ساعته تبدیل شده و برای اقشار مختلف اجتماعی مفید و قابل استفاده باشد.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط