چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۰

حافظی:

بازطراحی بوستان شهید ربانی در مشعلدار پایان یافت

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: این طرح به درخواست شهرداری منطقه یک که با مساحت تقریبی 2000 متر مربع با در نظر گرفتن خواسته های دستگاه بهره بردار با هدف هویت بخشی و فراهم ساختن زمینه ای برای ایجاد تعاملات اجتماعی و فرهنگی، توسعه امكانات ديد و منظر، ارتقاء كيفيت هاي بصري سايت و افزایش امکانات تفریحی در دست تهیه بود، به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: ازویژگی های این طرح ایجاد فضای مکث و پاتوق جمعی، اصلاح طرح کاشت و گونه های گیاهی متناسب با اقلیم و ویژگی های طبیعی سایت و پیشنهاد مبلمان شهری متناسب با ویژگی های محل و نیازهای کاربران است.

وی افزود: از دیگر ویژگی های این طرح گسترش فضای بازیگاه کودکان، تقویت و اصلاح روشنایی و ارائه طرح کفسازی که توسط کارشناسان سازمان خدمات طراحی تهیه و تکمیل شده و هم اکنون قابل اجرا است.  

محمد اسماعیل حافظی با اشاره به محل سایت و امکانات کم منطقه و آسیب های اجتماعی احتمالی بیان کرد: در این پروژه به مقوله نگاه پیشگیرانه از وقوع جرم و نظریه CPTED توجه ویژه ای شده است. در این دیدگاه، طراحی پیشگیرانه و مناسب در فضاهای شهری و پارک ها  و ایجاد کاربری موثر منجر به کاهش جرم و ترس ناشی از جرم خواهد شد.

حافظی ادامه داد: بازطراحی،  بازپیرایی و احداث پارک ها با رویکردهای نوین و اصولی خصوصا در مناطق منفصل علاوه بر گسترش فضاهای تفریحی و افزایش سرزندگی و نشاط شهری می تواند به بهبود عدالت و حقوق شهروندی منجر شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط