چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

حافظی:

پروژه مطالعه و طراحی فضای شهری و مناسب سازی حد فاصل میدان جانبازان تا کمربندی شهید چگینی در دست انجام است

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: پروژه مطالعه و طراحی فضای شهری و مناسب سازی حد فاصل میدان جانبازان تا کمربندی شهید چگینی(در دو ضلع شمال و جنوب بلوار مطهری) در دست انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: اين محورها به صورت شرقي غربي در شمال شهر قزوين واقع شده است نقش دسترسي سواره از محله هاي جانبازان، ملاصدرا، پونک و کوثر به ساير نقاط شهري را بر عهده دارند. محور مطهري به دليل اهميت کاربري‌هاي حاشيه بلوار از جمله قرارگيري ساختمان اداري بدنه هاي تجاري و مسکوني واقع در طول مسير همچنين عرض مناسب پياده رو، فضاهاي مکث، نشيمن و فضاي سبز در طول مسير با حساسيت و ظرافت بيشتري مورد توجه است.


این مسؤول بیان کرد: کمبود فضاي سبز مناسب، اغتشاش بصري به دليل عدم هماهنگي مصالح و پياده روهاي رها شده، شيب هاي متفاوت و نامناسب گذرها براي دفع آب هاي سطحي و پياده رو و مکان نامناسب برخي از تيرهاي برق از مهم ترين مشکلاتي است که اجراي اين طرح را ضروري مي کند.


وی ادامه داد: کمبود شبکه جمع آوري آب هاي سطحي،عدم  کفسازي، نبود مبلمان شهري مناسب، سد معبر پياده رو توسط کارگاه هاي ساختماني و مصالح و نخاله ها، عدم وجود مسير تعريف شده پياده روي و مسیر دوچرخه و پارکینگ در بلوار مطهري شرقي از ديگر مشکلات است.


حافظی گفت: از نکات حائز اهميت در طراحي اين محورها مي توان به طراحی متناسب با نيازهاي عملكردي شهر در حوزه معماری و شهرسازی مبلمان شهري يکسان و مناسب با فضاها و موقعيت خاص کاربري هاي موجود، طراحی مسیر پیوسته و ساماندهی وضعیت پیاده رو های مسیر مورد نظر،ارائه طرح روشنايي مسير،استفاده از مصالح ثابت و غيرلغزنده براي سهولت حرکت و ايمني بيشتر، استفاده از رمپ به جاي اختلاف سطح هاي نامناسب برای افراد کم توان جسمي و معلول، طراحي مسير نابينايان و مسير تجهيزات و مبلمان شهري در طول محور، طراحي مسير پيوسته فضاي سبز در مجاورت پياده رو به منظور افزايش زيبايي بصري اشاره کرد.


مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین بیان کرد: طراحي سيستم جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي، طراحي مسير دوچرخه سواري ايمن از طريق سرپوشيده کردن جوي هاي آب، اتصال و هماهنگي طرح مناسب سازي محورهاي مذکور با محورهايي که پيش از اين براي آنها طرح مناسب سازي تهيه شده بود مانند بلوارهاي مطهري غربي، شهيد بابايي،اميرکبير و خيابان پيروزي از ديگر مواردي است که در طراحي اين پروژه مورد توجه است.
پایان پیام

 

تصاویر مرتبط